KAKO SE PRIJAVITI

Ukoliko ste zainteresovani da u toku svog studija ili rada na Univerzitetu u Sarajevu provedete jedan semestar (studenti) ili nekoliko dana (nastavno/administrativno osoblje), možete se prijaviti na dostupne konkurse koje objavljujemo na našoj web stranici. Na toj stranici možete naći trenutno otvorene konkurse za stipendije (uglavnom za razmjenu preko programa mobilnosti pod nazivom Erasmus+).

KAKO DOBITI POTREBNE INFORMACIJE?

Kao što smo već spomenuli, na našoj web stranici naći ćete trenutno otvorene konkurse na naše partnerske univerzitete. Otvaranjem linka, u tekstu konkursa provjerite za koga je otvoren konkurs (da li za sve kategorije – bachelor, master, doktoranti, nastavno i administrativno osoblje ili samo za pojedine), koja studijska polja su dostupna (ne nude svi univerzitete sve svoje studijske opcije). Posebno se naglasi ako je stipendija otvorena za samo jednu studijsku grupu (npr. društvene nauke, prirodne, ili tehničke nauke, itd). Međutim, nekad vam te informacije u tekstu konkursa nisu dovoljne. Tada je potrebno kontaktirati univerzitet na koji se želite prijaviti kako biste dobili potrebne informacije o npr. listi predmeta koje biste slušali, jeziku na kojem se nastava izvodi, dokazima o poznavanju stranog jezika, smještaju ili dodatnim dokazima za aplikaciju. U tekstu konkursa uvijek damo kontakt osobu kojoj se možete obratiti za dodatne informacije sa tog univerziteta kao i direktni link na njihove web stranice.

PRIKUPLJANJE DOKUMENATA

U tekstu konkursa je također definisana i lista dokumenata koja je potrebna za prijavu. Najbitniji dokumenti su nominacijsko pismo i ugovor o učenju (za studente) odnosno ugovor za mobilnost (za osoblje). Te dokumente ispunjavate vi elektronski, te ih šaljete putem emaila svojim prodekanima/dekanima da ih potpišu. Prije slanja, svakako je dobro imati konsultacije sa prodekanima/dekanima oko izbora predmeta i aktivnosti na partnerskom univerzitetu. Njihovim potpisom daje se podrška vašoj nesmetanoj mobilnosti. Jako je bitno da je pripremljen svaki dokument koji se traži, sa potrebnim potpisima i pečatima.

U tekstu konkursa je dalje naznačeno na koji način se prijavljujete kao i rokovi do kojih se možete prijaviti. Najčešće se prijavljujete preko naše Službe, gdje putem emaila dostavljate traženu dokumentaciju do zadatog roka. Ipak, neki univerziteti imaju svoje online platforme (web stranice) preko kojih se prijavljujete (u tom slučaju prijava ne ide preko nas). U tekstu konkursa je uvijek naglašeno na koji način se prijavljujete.

PRIJAVA

Prikupljene dokumente skenirate (ukoliko već nisu u elektronskoj formi) i šaljete kao prijavu na email: erasmus@unsa.ba (u slučaju online prijave preko online software-a nama ne dostavljate ništa).

ODABIR

Odabir kandidata koji će dobiti stipendiju vrši univerzitet na koji ste se prijavili na osnovu vaše dostavljene dokumentacije, a kroz nominaciju od strane Univerziteta u Sarajevu. Kriteriji za odabir kandidata su: tehnički kriterij (da je uredno poslana sva dokumentacija), akademski dio (prepis ocjena, sadržaj ugovora o učenju/ugovora o mobilnosti), te da ste uredno nominovani od strane matičnog univerziteta i ostale informacije koje su im dostupne o vama iz poslane dokumentacije. Najčešći kriterij koji se uzima u obzir jeste prethodno iskustvo odnosno učešće u međunarodnoj mobilnosti kroz programe finansirani iz evropskih fondova (kao što je Erasmus+) gdje se prednost daje onim koji dosad nisu učestvovali.

REZULTATI

O rezultatima ćete biti obavješteni od strane univerziteta na koji ste se prijavili. Veoma je bitno da redovno provjeravate svoj email (čak trash ili spam foldere). U obavještenju će vam biti navedeni dalji koraci (obično je u pitanju da oficijalno potvrdite da prihvatate stipendiju, online aplikacija za registraciju na univerzitet, definisanje načina putovanja i ostali koraci kako bi vaša mobilnost nesmetano otpočela u zadatom terminu).

U emailu ćete dobiti instrukcije oko putnih troškova. U većini slučajeva, nakon što potvrdite datume dolaska, univerzitet na koji idete će vam kupiti kartu, dok je također moguće da ćete te troškove snositi sami (do dozvoljenog iznosa) a onda će vam se isti refundirati prilikom isplate prve stipendije. Veoma je bitno da dobro isplanirate rutu putovanja kako bi sve prošlo bez problema.

Nakon što dođete na univerzitet potrebno je javiti se njihovom uredu za međunarodnu saradnju, kako bi vas registrirali da ste došli i dali vam daljnje upute čime zvanično otpočinjete svoju mobilnost. Družite se, učite, koristite resurse koji su vam dostupni, stvarajte mrežu poznanstava jer vaše Erasmus+ iskustvo sigurno ne prestaje nakon povratka u Sarajevo.